سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد به کارهای مباح عمل شود، همان گونه که دوست دارد به واجباتش عمل کنند .خداوند، مرا با دین راحت و آسان برانگیخت : دین ابراهیم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
علوم تربیتی

خانم ها باید ویتامین های مخصوص خود، که ویتامین B هستند را مصرف کنند تا از جانب آن ها نیز زندگی با نشاط بماند.
ویتامین B1 :
زمان مصرف: هر روز.
 به همسرتان توجه کنید.
زنان باید به شوهرانشان توجه کنند. توجه به هر ویژگی و صفتی که او دارد. هیکلش، صدایش، اخلاقش و... اغلب مردان دوست دارند که از آن ها تعریف و تمجید شود و تشنه تعریف و تمجید شما هستند. وقتی مردی تحسین شود، مایل است به سرعت به آن پاسخ دهد.
ویتامین B2 :
زمان مصرف: در مواقعی که شوهرتان کاری را انجام می دهد.
 شوهرتان را بابت کارهایی که انجام می دهد تحسین کنید.
به طور مثال اگر او ماشین را تعمیر می کند به او بگویید: خوش حالید که همسری دارید که می تواند این کارها را هم انجام دهد . اگر او با بچه ها بازی می کند، به او بگویید: خوش به حال بچه ها  که پدری مهربان دارند. اگر او اهل ورزش است به او بگویید: چقدر عالی است که تو به ورزش کردن اهمیت می دهی.
ویتامین B3:
زمان مصرف: زمانی که با هم صحبت می کنید.
 همسرتان را بابت آن چه می گوید تمجید کنید.
به طور مثال اگر او شوخ طبع است به او بگویید: شوخ طبعی او را دوست دارید. به طور کلی همه چیز و هر چیزی بایستی به شیوه مثبت مورد توجه قرار گیرد و با تمجید تفسیر شود.
ویتامین B4 :
زمان مصرف: هر روز.
هرگز شوهرتان را با مردان دیگر مقایسه نکنید.
 مثلاً نگویید که علی آقا در خانه به همسرش کمک می کند و یا برای زنش خیلی هدیه می خرد و خیلی بهتر از تو همسرداری می کند. با انتقاد کردن و مقایسه او با دیگران، از میزان صمیمیت و نفوذ خود بر همسرتان می کاهید.
ویتامین B5 :
زمان مصرف: هر چند وقت یک بار.
 با کاغذهای یادداشت، حرف خود را بزنید.
کاغذهای کوچک یادداشت وسیله ای برای ارتباط بهتر با همسرتان است. یادداشت های خود را در جاهایی که شوهرتان اصلاً احتمالش را نمی دهد، بچسبانید، به طوری که وقتی صبح آماده رفتن به محل کارش می شود ببینید. به طور مثال این نوشته ها را می توانید بر روی کیف دستی او، روی درب یخچال و ... بچسبانید و در آن ها بنویسید که به نظرشما، او چقدر عالی و دوست داشتنی است و چقدر او را دوست دارید.

 



جواد شهبازی ::: پنج شنبه 87/8/2::: ساعت 5:30 عصر

زندگی شیرین، زندگی ای است که همیشه تر و تازه و با عشق باقی بماند. در اصل باید گفت: هنر زندگی کردن این است که آن را شیرین و عاشقانه نگه داشت. برای این کار، راه های ساده ای وجود دارد که همه بلدیم اما متاسفانه یا فراموش می کنیم یا آن قدر ساده است که فکر می کنیم اثری ندارد. در این جا این کارهای به ظاهر ساده را با عنوان ویتامین های زندگی بیان می کنیم. چرا که ویتامین ها هستند که بدن را سالم و بانشاط نگه می دارند!
ویتامین های مخصوص آقایان را « ویتامین A» می نامیم، که این گونه تجویز می شود:
ویتامین A1 :
زمان مصرف: هر روز.
همسرتان را با زنان دیگر مقایسه نکنید.
هیچ گاه خانم تان را با زنی دیگر، بویژه مادر، خواهر و... مقایسه نکنید. با این مقایسه عدم امنیت را در خانه ایجاد می کنید.
به خاطر داشته باشید: همسرتان می خواهد در زندگی شما، مقدم ترین فرد باشد. وقتی شما الگویی را مثال می زنید مانند مادرتان، برای او خیلی سخت است چون باور می کند که باید دقیقا عین آن الگو عمل کرده، و از آن پیروی کند. هر زنی دوست دارد بابت توانائی های خودش مورد تحسین قرار گیرد. به او اجازه دهید همان زن شایسته ای باشد که هست. بدانید که اگر به هر کس آزادی بدهید که خودش باشد، او بهترین فرد می شود.
ویتامین A2 :
زمان مصرف: هر چند وقت یک بار.
عشق خود را نسبت به همسرتان اثبات کنید.
زن ها از ما مردها می خواهند، عشق مان را به گونه ای محسوس و مملوس نشان دهیم. در واقع، عشق را باید از راه های کوتاه بر زبان آورد و نشان داد. خرید هدیه های کوچک و تقدیم آن به شکلی خوشایند می تواند جالب و زیبا باشد. مثلا شما می توانید یک بسته شکلات بزرگ بخرید و به آن یادداشتی محبت آمیزی ضمیمه کنید.
هدیه هایی که خانم ها دوست دارند شوهرانشان به آن ها تقدیم کنند بدین قرارند: گل، کارت پستال های زیبا همراه با دست خط خودتان، عطر، مجسمه های تزئینی، کیف، لباس، بسته های شکلات (کاکائو های تخته ای)، و پول دارها: جواهرات، گوشی موبایل، ساعت مچی، ماشین های مدل بالا و....
 اگر امکان پیچیدن هدیه نیز وجود دارد، حتما آن را با کادوهای رنگی زیبا بسته بندی کنید. چون آن ها دوست دارند خودشان بسته بندی ها را باز کنند.
گرفتن هدیه، به زن ها احساس با ارزش بودن می دهد و عدم دریافت هدیه، این پیام را برای زن تداعی می کند که شما برای او هیچ ارزشی قائل نیستید و به او توجهی ندارید و در یک کلام، دوستش ندارید.
اما بعضی ازشوهرها می گویند: این مسخره بازی ها و این بچه بازی ها چیست؟ پس این لباس هایی که می پوشند چه کسی برایشان خریده است؟ یا خرج خانه را چه کسی می دهد؟
ما هم قبول داریم که به طور غیرمستقیم برای خانمتان خرج می کنید، ولی وقتی که او خودش اشاره کند که به چه چیزهایی نیاز دارد و با هم بروید بخرید، این روش او را دچار هیجان نمی کند. شما زمانی می توانید او را غافل گیر کنید که خودتان بدون اطلاع او، برایش هدیه های مختلف بخرید و در مواقعی که انتظارش را ندارد به او تقدیم کنید.
ویتامین A3 :
زمان مصرف: هر روز.
 زنان نیاز به صحبت کردن دارند.
شوهری که یاد می گیرد هر روز وقت صرف کند و با زن خود حرف بزند و به صحبت های او گوش دهد، قلب او را برای همیشه تسخیر می کند. از دیدگاه روان شناسان: اگر خانم ها و آقایان روزی20 دقیقه با هم صحبت کنند، در طلاق را برای همیشه به روی خودشان می بندند. مردی که نیاز زن را برای صحبت کردن نادیده می گیرد، همسری مهربان و عیب جو پیدا خواهد کرد.
وقتی زن به شما غُر می زند و لحظه ای آرامتان نمی گذارد، آن چه در واقع می گوید این است: اگر نمی توانم با گفتگویی خوب بر تو اثر بگذارم، با مذاکره نامطبوع اثر خواهم گذاشت چون حتی بگو و مگوها بهتر است پوچی و خلأیی است که وقتی با تو هستم احساس می کنم. آن چه او هر بار می گویند این است: لطفاً به حرف من گوش بده. می خواهم آن چه را برای من اتفاق افتاده ، با تو در میان بگذارم. در واقع پند یا نصیحت یا راه حلی نمی خواهم، فقط می خواهم حرفم را بشنوی و آن چه را می گویم درک کنی و به احساس من اهمیت دهی.
ویتامین A4 :
زمان مصرف: هر چند وقت یک بار.
 شام بخرید و به خانه بیاورید.
یکی از روش هایی که می توانید خانم تان را غافل گیر کنید این است که بعضی از روزها پس از آن که به محل کارتان رفتید به همسرتان تلفن بزنید و پس از خوش و بش کردن بگویید: من موقع برگشتن، شام می خرم و می آیم.
ویتامین های B که مخصوص خانم هاست در قسمت دیگر تجویز می شود.



جواد شهبازی ::: چهارشنبه 87/8/1::: ساعت 8:12 عصر

چگونه در خانه عواطف را تقویت کنیم؟!

 

روشهای کلیدی تقویت عواطف در خانواده

1.    گفت و گوهای محبت آمیز: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: مردی که به زنش بگوید ، من تو را دوست دارم، اثر این سخن هرگز از دل زن بیرون نمی رود. وسایل الشیعه، ج 20، ص23.

2.    صدا کردن با بهترین نام: رسول اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند: سه چیز دوستی و محبت را ... افزایش می دهد: ... او را به بهترین نامی که دوست دارد، صدا بزند. مناقب خوارزمی ، ص 354.

3.    سلام کردن به یکدیگر: امام صادق علیه السلام می فرمایند: وقتی شوهر به خانه وارد می شود ، باید به اعضای خانواده بویژه همسرش سلام کند. بحار الانوار، ج 76،ص 2.

4.    اظهار علاقه و محبت:امام صادق علیه السلام می فرمایند: هرگاه شخصی را دوست داشتی ، دوستی خود را به او اعلام کن؛ زیرا این عمل ، انس و الفت را میان شما پایدار تر می کند. اصول کافی، ج2، ص 644.

5.    هدیه دادن به همسر:هدیه دادن ،نوعی احترام به طرف مقابل است و کسی که هدیه می گیرد از روی فطرت خدادادی، مهر و محبت هدیه دهنده در دل او جای می گیرد.

 

 



جواد شهبازی ::: چهارشنبه 85/11/18::: ساعت 11:19 صبح


همه یادداشت های این وبلاگ

* مهمانان *
مهمانان امروز: 6
مهمانان دیروز: 14
همه مهمانان :318740

* معرفی وبلاگ *
علوم تربیتی
جواد شهبازی
اگر چه عنوان این وبلاگ، علوم تربیتی انتخاب شده است، اما منظور رشته علوم تربیتی یا همان علم آموزش و پرورش نیست. بلکه در این وبلاگ علاوه بر مطالب تخصصی، به مسائل ریز و کاربردی در تربیت انسان و بهبود روابط خانوادگی نیز پرداخته شده تا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

*بایگانی*

* نشان وبلاگ *
علوم تربیتی

* دوستان*

>>اشتراک در خبرنامه<<