سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا نشدن حاجت ، آسانتر ، تا آن را از نا اهل خواستن . [نهج البلاغه]
علوم تربیتی

چگونه در خانه عواطف را تقویت کنیم؟!

 

روشهای کلیدی تقویت عواطف در خانواده

1.    گفت و گوهای محبت آمیز: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: مردی که به زنش بگوید ، من تو را دوست دارم، اثر این سخن هرگز از دل زن بیرون نمی رود. وسایل الشیعه، ج 20، ص23.

2.    صدا کردن با بهترین نام: رسول اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند: سه چیز دوستی و محبت را ... افزایش می دهد: ... او را به بهترین نامی که دوست دارد، صدا بزند. مناقب خوارزمی ، ص 354.

3.    سلام کردن به یکدیگر: امام صادق علیه السلام می فرمایند: وقتی شوهر به خانه وارد می شود ، باید به اعضای خانواده بویژه همسرش سلام کند. بحار الانوار، ج 76،ص 2.

4.    اظهار علاقه و محبت:امام صادق علیه السلام می فرمایند: هرگاه شخصی را دوست داشتی ، دوستی خود را به او اعلام کن؛ زیرا این عمل ، انس و الفت را میان شما پایدار تر می کند. اصول کافی، ج2، ص 644.

5.    هدیه دادن به همسر:هدیه دادن ،نوعی احترام به طرف مقابل است و کسی که هدیه می گیرد از روی فطرت خدادادی، مهر و محبت هدیه دهنده در دل او جای می گیرد.

 

 



جواد شهبازی ::: چهارشنبه 85/11/18::: ساعت 11:19 صبح


همه یادداشت های این وبلاگ

* مهمانان *
مهمانان امروز: 1
مهمانان دیروز: 26
همه مهمانان :318990

* معرفی وبلاگ *
علوم تربیتی
جواد شهبازی
اگر چه عنوان این وبلاگ، علوم تربیتی انتخاب شده است، اما منظور رشته علوم تربیتی یا همان علم آموزش و پرورش نیست. بلکه در این وبلاگ علاوه بر مطالب تخصصی، به مسائل ریز و کاربردی در تربیت انسان و بهبود روابط خانوادگی نیز پرداخته شده تا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

*بایگانی*

* نشان وبلاگ *
علوم تربیتی

* دوستان*

>>اشتراک در خبرنامه<<